Up and down - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Up and down - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Up and down

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanmorgen niet helemaal lekker wakker geworden, de kamer waar wij zaten was wat vochtig (het tapijt was gereinigd) en daardoor hing er toch een muf luchtje. Hierna maar snel de frisse lucht in gedoken.

Na het ontbijt zoals gezegd een lunch gehaald bij de nederlandse bakkerij en toen op weg gegaan naar Yosemit N.P.

Na ongeveer 1,5uur rijden was de afslag naar Yosemite aan de buurt. Vanaf dat moment moesten we een flink stuk de berg op rijden. De pas die we vandaag gebruikten om Yosemite te bereiken is alleen van juni tot oktober geopend. Onderweg naar boven begrepen we waarom. Ineens overal sneeuw rond om ons. Natuurlijk niet zo heel veel meer. Maar toch waren er nog flinke sneeuw plakkaten langs de kant van de weg, en dat in juli. Je zult begrijpen dat dit dus veel meer is in het najaar.

Verder waren er hier prachtige berg meren en watervallen. Op facebook staan weer enkele foto's.

Na de ingang van Yosemite was er nog veel meer moois te zien. Wat een prachtig park. Het park bestaat eigenlijk uit meerdere delen; het noord/oostelijk deel, waar wij binnen gekomen zijn. Hier zijn veel berg meren, uitzichten en watervalletjes. Dan Yosemite Valley. Dit is het midden van het park waar ook het visiters center is. Ook hier zie je mooie uitzichten, maar dan vanaf beneden ;-). Watervallen, maar dan ook echt grote watervallen die meer dan 700m naar beneden kletteren. Als derde heb je dan Mariposa Grove en omgeving. Deze bezoeken we morgen. In het noorden heb je ook nog gedeeltes, alleen zijn die niet of nauwelijks open voor bezoekers.

Nadat we het noord/oostelijk gedeelte doorgereden waren, moesten we de berg weer afrijden en kwamen we in de vallei terecht, Yosemite Valley. Hier zijn prachtige watervallen die van erg hoog naar beneden komen vallen. Een prachtig gezicht.
Na wat rond te hebben gelopen hier zijn we naar het hotel gegaan.

Vanuit de vallei moesten we de berg aan de andere kant op, hier reden we langs Mariposa Grave (die bezoeken we morgen met de grote bomen). En toen moesten we nog heel veel slinger bochten maken. Marlous heeft haar stuur kunsten eens getoond en kon heel goed de berg op en af rijden.

Vanavond en morgen slapen we in het Best Western in Oakhurst. We hebben een enorm grote kamer met een grote tv en een zithoek. Zo iets hebben wij de afgelopen weken nog niet meegemaakt.

We gaan zo eens proberen of we ook hier lekker kunnen slapen.

Voor de liefhebbers staan er weer wat foto's bij op Facebook.

Groetjes ons!

• 11 Juli 2011 - 06:06

Marjolein:

Wat een ervaringen allemaal zeg...ben echt benieuwd naar jullie verhalen in het echt !!

Geniet er nog van.