Boomknuffelaars - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Boomknuffelaars - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Boomknuffelaars

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Zo, alweer een reis verhaaltje van ons. Voor de mensen die iedere ochtend beginnen met ons reisverhaaltje, het is over een paar dagen afgelopen, dus verzin iets anders waarmee je binnenkort de dag begint ;-).

We hadden nog wat melk en cornflakes in onze boodschappen tas, dus hier hebben we vanmorgen ons ontbijt maar mee gedaan. Na dit ontbijt zijn we in de auto gestapt en zijn we de berg weer op gezigzagt naar de ingang van Yosemite.

Rechts na de ingang begon het Mariposa gedeelte, echter was deze al afgesloten vanwege "overbevolking" we waren dus genoodzaakt om onze auto 10 mijl verderop te parkeren en de shuttle-bus te nemen.

Toen we aankwamen in Mariposa kwamen de eerste grote bomen (Sequia's) ons al tegemoet. Wat een grote bomen zeg...

Vanuit de plek waar de bus ons afzette was het een klein stukje lopen naar de eerste grote bekende boom, de grizzly sequia. Deze hebben we dan ook bekeken en gefotografeerd. Vanuit daar was het dan weer een klein stukje lopen naar de volgende, de zogenaamde California tunnel tree. Deze boom was ingezaagd aan de onderkant waar je doorheen kon lopen. Een flinke tunnel van 2,5 meter hoog en breed.

Hierna volgden wij de trail naar de volgende bezichtigen. Echter ging deze trail rechtop de berg op. En aangezien wij op een flinke hoogte waren was dit een vrij zware tocht. Als echte en ervaren natuurpark lopers ging dit ons natuurlijk prima af (NOT!) maar uiteindelijk zijn we helemaal boven gekomen. Hier was de bekende tunnel tree boom. Deze boom is in 1969 omgevallen, maar daarvoor kon je er met een auto doorheen rijden, zo groot was de tunnel daarin.

De wandeling naar beneden ging een stuk beter af, berg af... ;-). Onderweg nog meer mooie foto's gemaakt. Terwijl we naar beneden liepen kwamen we nog een Nederlands stel tegen, deze doen de route die wij doen in omgekeerde volgorde. Zij vertelden dat het hier zo heerlijk warm is ten opzichte van San Francisco. Wij vonden het hier al koud.... dus dat beloofd nog wat!

Na de bus weer gepakt te hebben richting onze auto hebben we ook afscheid genomen van de natuurparken in USA. We zijn in de afgelopen weken echte natuurliefhebbers geworden, oftewel een beetje een boomknuffelaar...

Bij de auto aangekomen zijn we hiermee weer terug naar Oakhurst gereden. Zojuist heerlijk gegeten bij het restaurant van het hotel. Morgen ochtend verlaten we Oakhurst weer en gaan we naar San Francisco, de laatste plaats van onze reis. Morgen moeten we ook de auto weer inleveren (een auto parkeren bij het hotel en rondrijden daar, is niet heel handig in San Francisco). Dus dan komt er langzamerhand steeds meer een einde aan onze vakantie. Gelukkig nog 4 dagen San Francisco.

Groetjes!

• 12 Juli 2011 - 07:07

Petra:

Dikke knuffel uit Nederland.De weersvoorspelling van as weekend is ca 19 gr.C dus geniet nog maar van t mooie weer daar. xxx