Ferry ferry far away - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Ferry ferry far away - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Ferry ferry far away

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Na het ontbijt van vanmorgen wilden we naar Fisherman's wharf gaan. Echter waren alle cablecars die voorbij kwamen bomvol. Dus we hebben even een rondje gelopen langs de winkels, hierna was het nog steeds druk bij de cablecars.

We besloten dan ook een andere route te nemen naar fishermans whard, niet via de cablecar, maar dan met een ouderwetse tram die vanuit downtown via het financieel distrct, langs de kust naar fisherman's wharf ging. Ook dat hebben we dus meegemaakt.

Op Fisherman's wharf hebben we fietsen gehuurd om de Golden Gate brug te gaan beklimmen. Helaas moesten we ook een helmpje op, we probeerden nog te vertellen dat we uit Nederland kwamen en dat we bijna geboren zijn op een fiets. Maar ja "it's the law, sir!" konden we er niet meer tegenin gaan en hebben we de pedalen beklommen met een achterlijk helmpje op ons hoofd.

De route liep over Fisherman's wharf langs de jachthaven richting het park wat vlak voor de brug ligt. Hierna hebben we de berg beklommen en zijn we bij de Golden Gate brug aangekomen. De brug bestaat uit 2x 3 rijstroken met een voet/fietspad ernaast. Om dus over de brug te fietsen moet je over het voet/fietsbad fietsen. Dit is misschien nog wel het zwaarste van de hele tocht, tussen de Koreanen, Japanners en domme Amerikanen je fiets maneuvreren met intussen een enorme wind vanuit de oceaan in je zij. Als echte sportievelingen hebben we de overkant natuurlijk gehaald.

Hierna lag er een dorpje was ten opzichte van San Francisco enorm zonnig was, het lijkt wel of alle wind naar SF waait, terwijl hier de zon schijnt.

Na een heerlijke lunch (met gratis appetizer) zijn we doorgefietst. Omdat we het nog te vroeg vonden om met de ferry terug te gaan, zijn we verder gegaan na het volgende plaatsje. Nou dat hebben we geweten, de route leek vlak en rustig. Maar het was een tocht met flinke steile hellingen en stevige wind tegen. Desondanks hebben we het met vermoeide kuiten, verzuurde armen en, in mijn geval, scrumbeled nuts toch de volgende plaats gehaald. De ferry kwam dan ook als geroepen. Helaas ging de ferry niet rechtstreeks naar Pier39 waar we de fietsen gehaald hadden, maar naar het begin van de pieren, pier 1. Dus moesten we nog een stukje over de boulevard fietsen Maar natuurlijk hebben we het gehaald.

Hierna hebben we nog wel de cablecar terug genomen naar het hotel. Hiervoor moesten we wel 1,5uur in de rij staan, zo druk was het daar. Maar denk niet dat de treintjes sneller vertrekken, want met zelfs 8 wachtende cablecars, zullen de mannen van de cable car company niet sneller vertrekken. Hun maaltijd is dan even belangrijker, nou ja, uiteindelijk zijn we er gekomen.

Zojuist een heerlijke pizza op de hotelkamer gegeten en dan de voetjes en beentjes weer even rust geven. Morgen staat de grote terugreis weer op het programma.

Groetjes en tot in Nederland!

• 16 Juli 2011 - 06:53

Petra:

We hopen dat alle organen weer doorbloed zijn. Wij wensen jullie een goede thuisreis en we belluh. xxxx

• 16 Juli 2011 - 08:09

Marjolein:

Goede reis !!!!! Doe voorzichtig...