Bye Bye Vegas - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Bye Bye Vegas - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Bye Bye Vegas

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bishop

Vanmorgen was ons Las Vegas avontuur alweer afgelopen, terug kijkend is Vegas toch wel een bijzondere plek. Hoe beschaafd de Amerikanen overal zijn, hoe asociaal hier (lijkt wel of ze even uit de band moeten springen). Verder natuurlijk veel "nep" en drukte. Daarnaast wordt er op iedere hoek van de straat boekjes en kaartjes aangeboden met blote meiden erop. Als Nederlander kijk je niet op van een tiet meer of minder, maar er liepen Koreanen met een grimas van oor tot oor, en die oortjes waren rood ;-).

Maar ja, je moet Las Vegas wel een keer meegemaakt hebben. We hebben trouwens liever een natuurpark dan Vegas, of worden we nu een beetje boom knuffelaars ;-).

Na een ontbijtje hebben we de koffers weer dicht gedaan en hebben de spullen weer in de auto gelegd. In een hotel met 3200 kamers neemt dit wat meer tijd in beslag dan een hotel met 30 kamers die we eerder hadden. Al met al ging het toch nog wel redelijk snel. Dank zij de express check-out (via de televisie), dit scheelde weer 3 kwartier in de rij staan.

Na nog een stukje over de strip te hebben gereden, nog een paar foto's te hebben gemaakt, waaronder natuurlijk bij het Fabulous Vegas bord. Zijn we de interstate opgedraaid en onderweg gegaan naar Deathvalley.

Na een zeer lange weg langs Area51 (Nevada Bomb Test Area), je zag onderweg een paar gebouwen van US Air Force staan en her en der een advertentie van UFO spotters, voor de rest was er niets te zien. Aan het einde van deze lange weg lag Beatty. Door Beatty heen gereden kwamen we bij Deathvalley. Hier hebben we natuurlijk weer een foto bij het ingangsbord gemaakt en zijn we door gereden.

Het stuk Deathvalley dat wij hebben gezien was niet heel bijzonder, misschien hadden we een ander gedeelte moeten zien? Maar dit was droog en warm, maar veel zoutvlaktes hebben we niet gezien.

Door Deathvalley heen gereden kwamen we bij de Sierra Nevada. Beneden was het boven de 100 graden Fahrenheit (ongeveer 42 graden Celsius), boven op de Sierra Nevada lag er sneeuw.

Toen kwamen we aan in Bishop, onze overnachtingsplek van vandaag. Na een rondje door de mainstreet zijn we gaan eten. Er zit hier ook een Nederlandse bakkerij met echt brood en stroopwafels, dus hier halen we morgen ochtend even onze lunch op.

Na het eten hebben we het maar rustig aan gedaan, het was een lange rit vandaag. Morgen naar Yosemite.

Groetjes!

• 10 Juli 2011 - 07:18

Petra:

Hoi Lieverds, toch maar niet getrouwd in Las Vegas!!!!! Wij zijn hier al aan t aftellen. Geniet nog lekker. Dikke kus.

• 10 Juli 2011 - 15:41

Sebas:

Of wel... maar dan willen we je het persoonlijk vertellen ;-)

• 11 Juli 2011 - 05:23

Petra:

Het zal weer afkikken zijn volgende week. geniet er nog maar lekker van. Dikke kus.