En weg was ie... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu En weg was ie... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

En weg was ie...

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen te vroeg wakker geworden, doordat mijn kussen per ongeluk de wekker had aangezet. Daarna nog maar een keer omgedraaid. Na de koffie hebben we de koffers weer in de auto gedaan en zijn we aan de laatste stap van onze roadtrip begonnen. Onderweg naar San Francisco.

De route vanuit Oakhurst kon OF via Yosemite OF via de snelweg. Omdat via Yosemite een hele lange rit ging worden, in een natuurpark mag je niet harder rijden dan 35mijl, hebben we gekozen voor de snelweg.

Onderweg hebben we een aantal keer gestopt, voor een uitgebreide lunch (we hadden dus geen ontbijt op) en voor een plas pauze. De plas pauze was bij een outlet center... hoe toevallig van Marlous... Nee echt dit is toeval...

Bij het outlet center zat ook een GAP winkel, die we ook al in Las Vegas hadden gezien. Hier hadden we een mooie trui voor Sebas gezien, alleen niet meer in zijn maat. In dit outlet center was zijn maat er nog wel, slechts 15 dollar, dus das geen geld. Marlous heeft ook maar een trui gehaald.

Hoe dichter we richting San Francisco gingen hoe lager de temperatuur kwam, daarnaast werd het ook steeds bewolkter. De trui komt de komende dagen dus nog wel van pas.

Vlak voor San Francisco gingen we de Bay Bridge over, hier moesten we voor de eerste keer tol betalen, 4 dollar, dus daar komen we ook wel overheen. Marlous was blij dat Sebas reed, want het was een flinke heksenketel daar. Vlak na de brug waren we in San Francisco. De TomTom wees ons goed de weg door alle eenrichtingsverkeer wegen heen naar het hotel. Alweer was Marlous blij dat Sebas reed. De wegen lopen hier zo stijl op, dat je bij het stoplicht met handrem en voetrem moet staan. Uiteindelijk kwamen we bij het hotel, snel de auto langs de kant van de weg gezet en ingecheckt. Ook in ons laatste hotel werden we verwacht, toch fijn dat alle boekingen goed gegaan zijn.

Na het inchecken snel de spullen op de kamer gezet en de auto gaan terugbrengen naar het depot van Dollar autoverhuur. Ook hier kon TomTom ons goed de weg wijzen. Echter was er op het aangegeven adres weinig van Dollar te vinden. Na even rond te gevraagd te hebben, kwamen we erachter dat IN de parkeergarage van het Sheraton hotel het Dollar inlever punt was, tja wie verzint dat dan.

Na 3107 mijl (= 4971 km) hebben we afscheid genomen van onze Ford. En de sleutels bij de uiterst vriendelijke meneer van Dollar ingeleverd. Hierna zijn we terug gaan lopen naar het hotel.
Lopen is in San Francisco te vergelijken met topsport. De wegen lopen hier stijl omhoog en omlaag. Een stukje van 2 km, hebben we dan ook wel 3 kwartier over gelopen.

Bij het hotel aangekomen hebben we de kamer even goed beken, en gauw een lange broek en trui aangetrokken. Het is hier best koud!, zeker in vergelijking met de Arizona/Utah woestijn.

Toen zijn we maar op verkenning gegaan, we zitten om de hoek van Union Square, dus genoeg winkeltjes te bekijken hier. Ook een heerlijke steak en San Francisco Fish&Chips gingen er wel in. Na het eten nog even een klein rondje gelopen, onder andere door China town heen, wel bijzonder midden in een Amerikaanse stad een klein Chinese wereld compleet met Chinese straatnaamborden.

Hierna zijn we maar lekker terug naar het hotel gegaan. Morgen weer een drukke dag en veel om te zien, we gaan de komende dagen nog uitgebreid van onze vakantie genieten, voor je het weet zit je weer in het vliegtuig.

Groetjes!

• 13 Juli 2011 - 06:13

Marjolein:

Geniet nog even van jullie laatste daagies !!

• 13 Juli 2011 - 07:23

Petra:

Hoi kindertjes, nou wat weer betreft is t niet erg dat nou wat minder is dan kan je vast wennen aan Nederland want het is hier compleet herfst. Geniet nog lekker van San Francisco en maak een mooie foto op de tram. Dikke kus. xxx