Escaped from Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Escaped from Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Escaped from Alcatraz

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen weer begonnen met een muffin ontbijtje met koffie, en toen de Cable car weer gepakt richting de baai.

Want vandaag stond dan eindelijk Alcatraz op het programma, dat we de tickets ruim van de voren, al in april hadden gekocht en betaald, leek misschien wat vroeg. Maar toen we daar vanmorgen aankwamen wisten we dat we dat goed geregeld hadden, eerst volgende vrije kaartjes, eind juli...

Nadat we allemaal per groep op de foto zijn geweest konden we de boot in. Op naar Alcatraz, Alcatraz ligt slechts op 2 mijl van San Francisco vandaan, maar voor de bewoners destijds waren die 2 mijl te ver en te onbereikbaar.

Bij Alcatraz aangekomen kregen we eerst een (Amerikaans) welkoms woord. Alles was geweldig en fantastisch. Hierna hebben we een korte discovery channel documentaire gezien over het eiland en de historie. Dat hier in de jaren 60 indianen een onafhanelijkheidsverklaring hebben gedaan, wisten wij niet. Her en der zie je er nog wat van op het eiland.

Na de documentaire zijn we verder omhoog geklommen en het cellenblok bezocht. Onder begeleiding van een audiotour hebben we alle ins en outs van de gevangenis en de vroegere bewoners gehoord. Ook over de verschillende ontsnappingspogingen die er gedaan zijn. Vanuit het eiland hadden we een prachtig zicht over San Francisco en de Golden Gate brug. Na de gevangenis te hebben bekeken, en nog een rondje over het eiland gedaan te hebben zijn we terug de boot opgegaan.

Terug op vaste wal zijn we na een lunchstop, op het eiland zelf is namelijk niets anders te koop dan souvenirs, door gegaan naar een stuk van Lombard street. Dit is het meest kronkeligste weggetje van de wereld. Erg leuk om eens te zien, overigens zijn alle auto's die er doorheen rijden van toeristen, want de locals rijden liever een blok om.

Hierna zijn we de berg weer afgelopen en een bus gepakt naar Golden Gate park. Na een flinke busrit, die ook nog langs de voet van de Golden Gate brug ging, kwamen we bij het park. We wilden nog even langslopen bij de Japanse thee tuin, maar omdat ze hier entree vroegen, en we eigenlijk te moe waren om er echt van te genieten hebben we dat maar niet gedaan. Daarna alweer de bus gepakt terug naar de stad.

Deze rit ging door de donkerste stukken van San Francisco, downtown hadden we al veel zwervers gezien, maar in deze wijken schijnen ze te ontstaan. Ontelbaar veel zwervers. Maar gelukkig zaten we veilig in de bus.

Aangekomen in downtown hebben wat gegeten, en nu liggen de beentjes omhoog. Ondanks dat San Francisco niet extreem groot is, is het wel extreem stijl hier, een wandeling tussen 2 straten is gewoon een extreme klim. Dus de voetjes en beentjes kunnen wel wat rust gebruiken.

Morgen is alweer de laatste volledige dag USA aangebroken, zaterdag avond vliegen we terug naar Nederland.

We gaan er nog maar even van genieten.

Groetjes ons!

• 15 Juli 2011 - 05:28

Petra:

Hallo kindjes, wat een leuk verslag weer. Wie is er zo creatief met de tekst? Ik denk Marlous of is dit een onopgemerkt talent van Sebas? Nog een fijne laatste dag. xxx

• 15 Juli 2011 - 06:23

Marjolein:

Wat geweldig allemaal weer....enne, stiekem ben ik zoooo blij dat jullie al weer bijna terug zijn !!! Haha.

geniet nog lekker van de laatste 2 dagen en vast een heeeeeele goede reis.