Zeg maar nee... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Zeg maar nee... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Zeg maar nee...

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

13 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Na het ontbijt van vanmorgen, wat overigens bestond uit donuts, muffins en chocolade croissants, zijn we het mistige San Francisco verder gaan verkennen.

We zijn begonnen om te voet (ondanks onze ervaringen van gisteren) naar Fisherman's Wharf te gaan. Echter was dit maar 2 blokken omhoog en voor de rest naar beneden. Dus dit was redelijk te doen. Op de Fisherman's Wharf hebben rondgekeken bij de schepen, de docks, getracht om de Golden Gate te zien, echter was er weinig van te zien met de mist. En we zijn op Pier 39 geweest.

Op pier 39 waren maarliefst 2 zeeleeuwen... Dus zeg maar nee, dan krijg je er 2 ;-). Het blijkt dat in de periode van juni en juli die zeeleeuwen richting Mexico gaan om jongen te krijgen. Dus die missen we net... Verder hebben we lekker rond gekeken.

Hierna hebben we een 3 dagen kaart gekocht voor het openbaar vervoer, inclusief de cable car. Wat een lol is dat. Het is een attractie opzich om aan de buitenkant van zo een cable car te hangen.

Met de cable car zijn we helemaal downtown gegaan en toen overgestapt op de bus, de cable car komt niet overal. Met de bus zijn we naar "Postcardrow" gegaan, de beroemde victoriaanse huizen.

Na de Victoriaanse huizen zijn we doorgegaan naar het Golden Gate park, echter hebben we hier niet heel veel van gezien omdat Marlous last van dr voeten had. Toen maar terug naar het hotel om het voetje even te laten rusten.

Naast het hotel zit een Sushi bar, hier hebben we heerlijk gedineerd. Na het diner zijn we nog maar een ritje met de cable car gaan maken, het blijft leuk! Het is verder erg koud geworden in San Francisco, maar ja, alles beneden de 35 graden is voor ons inmiddels koud. Dus dat wordt wat in Nederland.

Morgen staat Alcatraz op het programma.

Groetjes ons!

• 14 Juli 2011 - 07:08

Petra:

Zo de vermoeidheid begint een beetje te komen dus. Geniet lekker van t openbaar vervoer dat doen de amerikanen ook. xxx