Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na vanmorgen lekker wat te hebben uitgeslapen, we lagen er immers voor ons doen gisteravond laat in, hebben we in het hotel een muffin en koffie ontbijt genomen. Terwijl we zaten te genieten van de koffie en muffin, kwam er een collega van Marlous langs lopen, wat kan de wereld toch klein zijn.

Hierna zijn we naar de auto gegaan en hebben we deze meegenomen op een tripje naar de Hoover Dam. Vlak voor de Hoover Dam was een kijkpunt naar de brug die er sinds vorig jaar is. Hierdoor kan het verkeer over de klif rijden, in plaats van over de dam. Dit scheelt veel opstoppingen.

Nadat we dit bekeken hadden zijn we naar de Hoover Dam zelf gereden. Waar we gewend waren bij de Nationale Parken gratis te kunnen parkeren, dachten ze hier anders over. Of we even 7 dollar wilden neerleggen. Nou ja, een andere mogelijkheid was er niet dus hebben we dat maar gedaan.

De temperatuur en lucht vochtigheid was hier zo hoog dat binnen mum van tijd Sebas zijn lichtblauwe overhemd donkerblauw was gekleurd. Het zweet gutste ons lijf uit.

Zoals we gewend waren bij de Nationale Parken startte we bij het visiters center. Voordat we daar konden komen moesten we eerst een controle voorbij met röntgen scanners. De tas werd helemaal onderste boven gehaald, want er lag een pen onderin de tas. Dit werd wel geaccepteerd. Hierna was er de kassa, want je kon niet zomaar verder. Een bezoek aan het visiters center was alleen al 11 dollar, een rondleiding in de dam was 30 dollar, dit allemaal per persoon. Omdat we ALLE nationale parken voor slechts 80 dollar konden bekijken (samen) vonden we dit wel een absurd hoog bedrag. Dit deden we dan ook niet.

Wel hebben we nog een stukje over de dam zelf gelopen. Erg groots hoor! Na deze tocht hebben we de auto maar weer gepakt en terug naar Las Vegas gereden. Eerst nog wat boodschappen voor morgen gehaald bij onze vrienden van de Walmart. Daarna door naar het hotel.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten in het Las Vegas Fashion Show Shopping Mall. En nog even wat winkeltjes bekeken. Onder andere bij de Abbercrombe & Fitsch store, maar dat lag voorbij ons budget.

Omdat het gisteren toch wel een flinke wandeltocht was hebben we een buskaart gekocht voor de hop-on/hop-off bus die de hele strip afrijd. We hebben dan ook op en af hoppend een hoop hotels bekeken. Wat een enorme grote hotels en een absurde inrichtingen. Niet de beschrijven, gelukkig wel te fotograferen.

Ook hebben we nog even in de M&M en de Coca-Cola winkel gekeken, en toen was de batterij wel weer leeg voor vandaag. Het busje gepakt naar het hotel, qua snelheid hoef je dat niet te doen, want het verkeer op de strip staat 's avonds echt muur en muur vast.

Morgen rijden we door DeathValley naar Bishop, vandaar uit gaan we ons laatste nationale park van de vakantie bekijken, Yosemite. Zal ook wel weer bijzonder worden.

Groetjes!

• 09 Juli 2011 - 08:05

Petra:

We hebben t weer met veel plezier gelezen. xxx

• 09 Juli 2011 - 11:31

Manouk:

Leuke verhalen allemaal hoor! Geniet er allemaal van! Ik en Joep hebben morgen alweer onze vakantie er alweer op zitten. :(
    Dikke kus van ons!

• 30 Januari 2015 - 15:29

Jamilla:

Voor een tv programma zou ik graag wat meer willen weten over je ervaringen in Las Vegas.
    Ik zou graag met je in contact willen komen. Kun je mij wellicht een mail sturen met een e-mail en/of telefoonnummer zodat ik je kan bereiken?

Met vriendelijke groet,
    Jamilla