Are we there yet? - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Are we there yet? - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Are we there yet?

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

05 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vanmorgen heerlijk ontbeten in ons hotel in Torrey. Al hoewel er wat vreemde types rond liepen, type hillbilly. Hierna zijn we weer uitgecheckt en onderweg gegaan naar Bryce Canyon.

We hadden de optie voor 2 routes hier, eentje om het bergachtige Dixie Forest heen, de ander er dwars door heen. Aangezien we op vakantie zijn en we niet het snelst overal hoeven te zijn. Hebben we voor de berg route gekozen.

Alweer een erg mooie route, met vele mooie uitzichten. De route ging dwars door Dixie Forest heen en was erg bergachtig. Ons Fordje had er af en toen best moeite mee, maar ja dan had ie maar geen huur auto moeten worden. In de TomTom stond het hotel ingegeven en daar kwamen we steeds dichter in de buurt. Op het moment dat we aankwamen bij de plek waar het hotel zou moeten zijn, reden we net bij een open park waar een 4th of july festiviteit bezig was. Duidelijk niet het hotel.

Bleek dat we in de tomtom center street in Bryce hadden aangegeven, maar we zitten in Bryce Canyon City. Dus we waren er nog niet. Slechts 10 mijl verder was de ingang van het park en vlak voor de ingang was Bryce Canyon City. Dit stadje gesticht door ene Ruby. Nog steeds heeft de family van Ruby hier de hotels en restaurants in handen en heeft de Amerikaanse drive-in wereld dit plaatsje nog niet overgenomen.

Nadat we het hotel gevonden hebben, zijn we het park in gereden. Na een bezoek aan het visiters center zijn we met een shuttle bus verder het park in gegaan. Ook dit park is weer prachtig met mooie uitzichten. Bryce Canyon is ontstaan door erosie in zachte gesteente en hierdoor zijn er mooie stalagmieten ontstaan. Na een wandeling langs de afgrond (rim) en het bekijken van de lodge die hier initieel is neergezet voor de eerste toeristen begin vorige eeuw. Zijn we terug gegaan naar onze auto en zijn we naar het hotel gereden.

Aldaar hebben we even een wasje gedraaid (handig zo een wassalon) en even wat gegeten. Zometeen is er nog vuurwerk vanwege de 4th of july. Maar of we het zolaat gaan maken is nog maar de vraag. Naast enorm mooi en indrukwekkend zijn deze natuurparken ook erg uitputtend.

Morgen zijn we nog heel de dag in Bryce Canyon en gaan we een wandeling naar beneden maken.

Groetjes!

• 05 Juli 2011 - 06:20

Petra:

Toch handig he zo'n TomTommetje. Fijne dag. XXX.