Park & Picture - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Park & Picture - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Park & Picture

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

03 Juli 2011 | Verenigde Staten, Moab

Na een goed ontbij in Cortez zijn we snel ingepakt en naar onze eerste Nationale Park van vandaag gereden. De ingang van Mesa Verde lag op ongeveer 20min rijden van ons hotel vandaan, dus we waren er zo.

Dat de ingang van een Nationaal Park in de buurt ligt wil niets zeggen over het park zelf. Ook hier niet, voorbij de ingang was het nog ongeveer een halff uur rijden naar het het visiters center. Waarbij eigenlijk bij alle Nationale Parken de natuur het belangrijkste is, is in Mesa Verde de geschiedenis het belangrijkste.

Onderweg naar het visiters center hebben we nog wel kunnen genieten van prachtige uitzichten, Mesa Verde ligt op een van de weinige bergen in de omgeving. Bij het visiters center hebben we gekeken wat we wilden doen, omdat we vandaag een druk programma hebben, besloten we alleen de auto tour te doen.

Hiervoor moesten we nog een half uur verder het park in rijden. De auto tour bracht ons langs verschillende opgravingen van het prehistorische volk wat hier geleefd heeft (ja, ook amerika heeft een prehistorie gehad). Helaas hebben niet de gewenste huisjes gezien waar Marlous speciaal naar toe wilde. Hiervoor bleek je kaartjes nodig te hebben die je bijhet visiters center kon kopen. Deze gingen echter op tijd en dit paste niet in ons drukke programma van vandaag. Na dat deze teleurstelling te boven was, hebben we nog wat genoten van de ongeving en zijn we het park weer uitgereden.

Na een rit van ongeveer 2,5 uur kwamen we in Moab. Hier is ons hotel vanavond. We hebben in het hotel snel de koffers gedropt en we zijn doorgereden naar het volgende Nationale Park, Arches. Deze lang op nog geen 10 minuten van het hotel vandaan. Hier was de ingang en het park wel in de buurt van elkaar.

De Nationale Parken zijn vaak erg grote parken, denk gerust aan 30km van begin tot einde. Er wordt dus heel veel met de auto gedaan. In het begin van het park krijg je een plattegrond met de verschillende parkeerplaatsen en viewpoints uitgereikt. Ook in Arches kregen we weer zo een kaart.

We volgende ook hier de route via alle bekende bogen en rotsformaties. Er waren zoveel viewpoints en panaroma views dat de P (van parkeren bij een automaat) al gauw stond voor Picture. Oftewel 2 km rijden en de auto kon weer op de P van picture gezet worden.

Arches was ook weer een prachtig park met prachtige beelden. We hebben dan ook weer veel foto's gemaakt. En ondanks dat we al 9 dagen heel veel gezien hebben, blijven we ons vergapen aan de prachtige omgeving en uitzichten.

Morgen rijden we door naar Capital Reef N.P. En daarna door naar Torrey. In vergelijking met vandaag een rustige dag.

Groeten
Marlous en Sebas