Cowboys en Indianen - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Cowboys en Indianen - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Cowboys en Indianen

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

02 Juli 2011 | Verenigde Staten, Cortez

Na ons ontbijt in Page hebben we de koffers weer dicht gedaan en zijn we weer op pad gegaan. Het begint onderhand best te wennen, dat zigeuner leven.

Marlous wilde vandaag graag een stuk rijden dus die is gaan rijden, en Sebas kon lekker van de omgeving genieten. Onze eerste bestemming van vandaag was Monument Valley, onderweg hebben we nog gestopt bij een Indianen trade post. Het gebied waar we vandaag doorheen reden is namelijk het Navajo reservaat. Iedereen die denkt dat indianen nog steeds in Tipi's wonen en te paard rond rijden komt net zo bedrogen uit als dat Hollanders op klompen lopen. De indianen wonen in stacaravans (trailers) en rijden in dikke pick-up trucks.

Aangekomen bij Monument Valley moesten we hier betalen om het park binnen te komen. Monument Valley is namelijk geen onderdeel van National Park Service maar wordt door de Navajo indianen onderhouden en beheerd.

In het park hebben we de beroemde uitzichten uit de cowboy films gezien. John Wayne kwam hier schijnbaar ook graag, want er waren overal John Wayne heeft hier gezeten en hier gekeken bordjes geplaatst. Verder bestond het visiters center uit wat indianen prul winkeltjes en werd er wat over de historie van deze navajo indianen getoond.

Nadat we hier rond gekeken hebben, was het het wel geweest in Monument Valley. Een rondrit door het park werd afgeraden met onze auto en nadat we wat auto's uit het park zagen komen hebben we helemaal maar besloten om niet meer te gaan. De rode kleur van de stenen was over de gehele auto's te zien.

Hierna zijn we verder gereden naar de Mexican hat, onderweg grapten we nog dat het dat kleine steentje op de top van die berg was, toen we verder reden werd er met een bordje getoont dat dit het toch echt was. Nou ja, na zoveel mooie dingen gezien te hebben deze reis mag een kleine teleurstelling er wel zijn.

Na een verdere tocht door de dorre woestijn kwamen we in een groene oase terecht. We waren bij Cortez aangekomen, heel vreemd na vele honderden km's alleen maar dorre woestijn te hebben gezien ziet het er in Cortez verdacht groen uit. Er wordt dan ook veel gemaaid gras verkocht aan de boeren uit de woestijn zodat deze hun dieren kunnen voeren.

Bij het hotel aangekomen waren we wel weer toe aan wat rust, dus dan is een bed al heel fijn. Deze kamer is niet veel groter, maar we zijn hier morgen toch weer weg.

Morgen naar Mesa Verde en Arches uiteindelijk komen we 's avonds in Moab aan.

Groeten
Marlous en Sebas

P.s. We hebben weer een paar foto's op FaceBook geplaatst.

• 02 Juli 2011 - 06:51

Petra:

Nou jullie avonturen zijn een stuk afwisselender als hier.Het weer is hier een stuk minder als bij jullie maar dat zal jullie een zorg zijn. We genieten in iedergeval iedere dag van jullie verhalen. dikke kus van ons.