Big mamma! - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Big mamma! - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Big mamma!

Door: Sebas & Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

29 Juni 2011 | Verenigde Staten, Tusayan

Zo weer een nieuw reisverhaaltje van ons!

Vanochtend een klein ontbijtje op bij ons hotel in Kingman, er waren muffins en toast, en dat was het dan ook wel weer een beetje, maar ja het was lekker en beter dan niets.

Na de koffers weer dicht gedaan te hebben, zijn we uitgecheckt in Kingman en de interstate weer opgedraaid. Vandaag stond er een relatief korte route op het prgramma. Onderweg even getankt en toen was de afslag voor de Grand Canyon alweer in zicht, als je denkt dat je er dan al bent, valt het tegen. Want vanaf de interstate is het nog zeker 50 mijl naar de Grand Canyon.

Nadat we eerst Tusayan hadden doorgereden (waar ons hotel is) kwam de ingang van Grand Canyon N.P. eraan. We konden vrij snel doorrijden omdat we een nationale parken pas hadden. Daarna was het nog een stukje doorijden naar de parkeerplaatsen. Hier hebben we de auto geparkeerd en onze wandelschoenen aan gedaan.

Daarna zijn we snel doorgelopen naar de Mather point. En daar wachte de Grand Canyon op ons. Echt onbeschrijfelijk zo mooi dat is. En groot. Eerst vroegen we ons af wat die groene vlekken waren op de bergrand, nadat ik mijn andere lens erop gezet had zagen we dat dit bomen waren van ongeveer 4 meter hoog. En dit zag er dus uit als een groen stipje, zover je kan kijken zie je prachtige uitzichten en kliffen.

Nadat we het eerste punt uitgebreid gezien en gefotografeerd hadden zijn we verder doorgelopen, een goed geasfalteerde wandelroute liep langs de klif waarlangs verschillende prachtige uitzichten waren. Er waren idioten die tot ver langs de rand gingen staan (geen hek), wij blijven op een veilige afstand staan. Maar erg mooi! De foto's volgen en dit zijn er heel veel! Ook enkele eekhoorntjes lieten zich onderweg zien en wilden wel even poseren voor de foto.

Hierna hebben we onze route vervolgd langs de southrim naar Grand Canyon village, onderweg stonden er informatieborden over de oudheid van dit nationale park, we praten hier over miljoenen jaren oud. Ook werd uitgelegd hoe de verschillende tijden te herkennen waren in de rotswanden.

Aangekomen bij Grand Canyon village was het tijd voor een drankje. Ondanks het hoge touristische karakter van dit plaatsje betaalden we slechts 2 dollar voor een cola. Dit zouden ze in Nederland heel anders aanpakken. Grand Canyon village is gesticht door pioniers en het dorpje is nog grotendeels in originele staat inclusief oorspronkelijk treinstation.

Hierna zijn we met de toeristenbus terug naar de parkeerplaats gegaan en terug gereden naar Tusayan. Onderweg naar de uitgang stonden we in de file, eerst dachten we dat het zo druk was met uitgaand verkeer, maar er bleek een kudde herten de weg over te steken, dus daar stoppen we graag even voor. Ze waren ook niet te beroerd om even te poseren voor de camera.

In Tusayan aangekomen hebben we ingecheckt in ons hotel, erg goed en groot hotel, en zijn we een lekkere steak gaan eten.

Nu zo maar gaan slapen, dan ben ik snel jarig ;) Nou ja in Nederland was ik al een aantal uur jarig...

Tot morgen!

• 29 Juni 2011 - 07:02

Petra:

Hallo ,Sebas gefeliciteerd met je verjaardag en Marlous gefeliciteerd met je lief. Leuk verhaaltje weer, het is smorgens t eerste waar ik naar kijk. Geniet ervan , dikke kus

• 29 Juni 2011 - 08:41

Marjolein:

Gaaaaaaaaaaf zeg !!

• 29 Juni 2011 - 12:18

Danielle:

Hallo allebei, heb me even aangemeld voor jullie "nieuwsbrieven", echt heel leuk om te lezen.

Sebas gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk Marlous ook he ;)

• 29 Juni 2011 - 17:12

Bianca (bli):

Alsnog van harte gefeliciteerd

• 29 Juni 2011 - 20:49

Hans De Jong:

En waar blijven nu de foto"s?
    Ook van je verjaardagsfeestje natuurlijk!