New York dag 3 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu New York dag 3 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

New York dag 3

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

14 September 2013 | Verenigde Staten, Midtown New York

Zaterdag 14 september. Even nog een update van gisteren.

Vanmorgen vroeg opgestaan en bij de buren ontbeten. Hierna hebben we de metro gepakt naar battery park.

Bij battery park hebben we onze kaarten voor het vrijheidsbeeld opgehaald, deze hadden we van te voren op internet besteld. Hierna stapte we de boot op naar Liberty island. Fantastische vergezichten op downtown Manhattan gezien en het vrijheidsbeeld werd steeds groter, bleef trouwens erg klein.

We hadden kaartjes om tot in de kroon te komen. Na een grondige security check mochten we de klim beginnen. Het begon met een normale klim, maar de trap begon steeds smaller te worden. Uiteindelijk kwamen we via een hele smalle trap helemaal in de kroon. Een klein plateau, erg laag, met kleine raampjes.

Hierna weer het smalle trapje afgegaan via een onmogelijke houding. Toen hebben we het beeld aan de buitenkant bekeken en naar het museum, over het ontstaan van het beeld, geweest.

Toen de boot weer terug naar New York. We hebben daar wat gegeten en met re metro naar meatpacking district geweest. Hier zaten vroeger slachthuizen, maar inmiddels allerlei chique design winkeltjes. Ook hebben we nog een wandeling gemaakt over High Lane Park. Dit was was vroeger een treinbaan hoog boven de stad en nu dus een park. Ook nog even rond gekeken op Chelsea market. Hier zitten allerlei delicatesse winkeltjes.

Terug naar het hotel voor wat rust. Op het nieuws zagen we beelden van Colorado waar we 2,6 week geleden waren. flinke overstromingen met zelfs een aantal doden. goed dat we dat niet hebben meegemaakt.

Toen opzoek naar eten, uiteindelijk hebben we een enorme burrito gegeten bij een Mexicaanse fastfood keten. Daarna nog een korte wandeling langs Grand Terminal, het centraal station van New York. Dit is een prachtig gebouw. Hierna werd het weer tijd om te relaxen, dus terug naar het hotel.

• 16 September 2013 - 08:11

Petra:

Wel vermoeiend he, hele dagen wandelen in een stad maar jullie zijn nog jong. Dikke kus xx