New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

New York, New York

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

12 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Hier alsnog het verslag van Donderdag 12 september, geen WiFi in het hotel, dus tijdens de lunch maar geplaatst.

Vandaag eindigde het 1e deel van onze reis. We begonnen met een ontbijtje, daarna een laatste check van de koffers en dan in de stromende regen de auto weg brengen. Het had afgelopen nacht zoveel geregend dat veel straten waren omgetoverd in woest kolkende rivieren. Onderweg zagen we nog een parkeerterrein waar het water 1,5 meter hoog stond. Blij dat onze auto daar niet stond.

Bij Dollar gingen het allemaal super soepel, gelukkig was het net even opgedroogd dus konden we droog overstappen op de shuttlebus. Eind stand van de auto; 3322 mijl.

Op het vliegveld moesten we zelf inchecken, het systeem accepteerde de koffer van Sebas niet omdat deze 3 Lbs te zwaar was. Even een boek eruit halen en dat ging ook weer goed. Daarna door de douane en op naar de gate.

Inmiddels was het weer gaan regenen en we konden nog redelijk bijtijds vertrekken. De piloot vertelde dat kort na vertrek het luchtruim dicht werd gedaan vanwege het weer. Gelukkig dus net daarvoor vertrokken. Onderweg wel een aantal keer flike turbulentie gehad, zouden we daar inmiddels een abonnement op hebben? Aangekomen op Newark ging het redelijk snel en soepel. De koffer was er binnen mum van tijd en toen met het treintje naar het station. Onderweg moesten we overstappen op een shuttlebus, maar uiteindelijk kwamen we op het station. Vanuit daar hebben we de grote trein naar New York City gepakt.

Aangekomen in NYC Penn station was de chaos compleet. Een immens groot station, zonder een goede beschrijving waar we heen moesten. Daar liepen we dan, de boeren in de grote stad. Na wat omzwervingen hadden we de juiste metrolijn gevonden en een 7 dagen ticket gekocht voor de metro. Binnen mum van tijd waren we op het metrostation in de buurt van het hotel.

Inmiddels was het in NYC ook flink gaan regenen (zou ie ons gevolgd zijn?). We wisten niet precies in welke richting het hotel was, en de regen kwam met bakken uit de lucht. Gelukkig was daar de McDo waar we geschuild hebben en ook gelijk maar even wat hebben gegeten.

Na het eten konden we met een frisse blik opzoek naar het hotel. Die vonden we dan ook snel. We werden al verwacht dus het inchecken ging snel. Gauw de koffers naar de kamer gebracht en droge kleren aangetrokken, we zagen eruit als verzopen katten. Bij Marlous zat er een briefje in haar koffer dat er door de douane in gekeken was, zouden ze vuile onderbroeken gezocht hebben?

Inmiddels was het weer droog geworden en hebben we een rondje Times Square gedaan, we zitten namelijk op nog geen 100m van Times Square.

Wat een indruk, eindelijk zijn we in NYC. Overal mensen, auto's en reclame objecten. Wat een verschil met de Rockies. Na een rondje Times Square en een boodschap zijn we naar het hotel gegaan. Even goed uitrusten voor morgen, dan gaan we echt NYC ontdekken.

• 14 September 2013 - 07:35

Petra:

Wat een ervaring he dat New York, geniet ervan dikke kus xx