New York dag 2 - Reisverslag uit Wall Street, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu New York dag 2 - Reisverslag uit Wall Street, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

New York dag 2

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

13 September 2013 | Verenigde Staten, Wall Street

Weer een dagje later...

Aangezien ons hotel geen ontbijt heeft, moesten we op zoek naar een ontbijt buiten de deur. Na een lekkere muffin en een bak koffie zijn we de metro ingestapt naar het zuidelijkste puntje van Manhattan, South Ferry.

Vanuit daar zijn we gaan wandelen door Battery park. Ook zijn we langs Wallstreet en de plek waar de USA is opgericht gelopen.

Hierna zijn we naar het 9/11 memorial gegaan. Na een lange wachtrij en toegangscontroles kom je in een park. Men is nog bezig met de heropbouw, maar er staan al een aantal nieuwe gebouwen en een park met 2 grote vijvers. Sympolisch voor de 2 torens van het vroegere WTC. Langs de rand staan alle namen van alle slachtoffers van de 2 WTC's, maar ook van de vliegtuigen en Pentagon.

Na dit indrukwekkende moment zijn we gaan gaan lunchen en daarna doorgelopen door Chinatown. Wij vonden zelf Chinatown in San Francisco mooier. Hierna volgde Little Italy, waar we midden in een braderie terecht kwamen. Toen hebben we de metro verder gepakt naar Greenwich village.

Greenwich is heel anders dan de rest van Manhattan met veel lagere bebouwing en kleinere straten. Toen we dit gezien hebben zijn we terug gegaan naar het hotel.

Na het eten zijn we nog even op 5th avenue en Rockefeller wezen kijken. Hierna waren de batterijen voor vandaag wel weer op. Terug naar het hotel.

• 15 September 2013 - 07:56

Petra:

Je kan bij batterypark met de gratis ferrry richting staten island, kom je langs t vrijheidsbeeld, groetjes xxx