Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

04 September 2014 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Na maanden voorbereiding was het afgelopen maandag eindelijk zover, we gaan weer naar de USA, Florida dit keer.

Op maandag ochtend ging de wekker zeer vroeg, Mieke haalde ons op en bracht ons naar Schiphol vanwaar we naar Frankfurt gingen. De dame bij de incheck vond wel dat ik een goede plaats verdiende dus die zorgde nog even voor goede plekken op de vlucht naar Frankfurt. Na een korte vlucht, maar vervolgens wel een lange bustocht van de plek waar we uitstapte tot aan de gate, waren we dan op Frankfurt Airport. Hierna de gate opgezocht waar we vandaan verder gingen.

De A380 is echt een enorm vliegtuig, er gaan dan ook veel mensen in, maar zodra iedereen was ingestapt waren we dan echt op weg naar de USA. Na een rustige vlucht kwam er weer land in zicht, we waren aangekomen aan de andere kant van de oceaan. Na de formaliteiten van de douane (blijft toch het minst vriendelijke stuk van de USA), konden we de koffers oppikken, en dat zijn er veel in een A380. Toen we die hadden konden we opzoek naar het Rental Car Center.

Bij de verhuurbalie stond een enorme rij, maar ja, zonder auto heb je niets, dus maar achteraan aansluiten. Toen we na 1,5 uur bijna aan de beurt waren ging het brandalarm af. Het personeel was snel verdwenen, maar alle klanten bleven in de rij staan. Aangezien er geen rook te bekennen was, zijn we ook maar blijven wachten. We waren immers "bijna" aan de beurt. Toen een half uur later het personeel terug was, kregen we dan ook snel onze voucher om de auto in de garage op te halen. In de garage bleek het aanbod van de mid-size SUV erg beperkt te zijn. De keuze was tussen een Jeep die volledig ingeparkeerd stond of een KIA Sportage, de laatste is het dus geworden.

Toen snel naar het hotel in Fort Lauderdale. Natuurlijk zaten we verkeerd voor het hotel, we waren op huisnummer 13800 ipv 3800, dus we moesten een fors stuk terug rijden. Maar gelukkig kwam het vanaf toen helemaal goed. Snel ingecheckt en toen plat, we waren toen ruim 20 uur op.

De volgende morgen natuurlijk vroeg wakker, het bioritme was nog redelijk Europees ingesteld. Na het ontbijt zijn we naar de Walmart gegaan om de noodzakelijke boodschappen in te slaan (zoals een koelbox). Hierna de auto vol geladen en op pad gegaan.

Via de haven en het strand van Fort Lauderdale, langs de kust omhoog gereden. Op sommige stukken deed het erg "Spaans" aan, met de appartementencomplexen langs de boulevard. Op sommige plekken was het zo luxe, dat zelfs St.Tropez erg simpel aan doet. Hier stonden huizen, zeg maar villa's, die waren groter dan ik ooit heb gezien. Bij deze huizen waren aanlegsteigers waarbij een boot lag die al bijna niet door de Gouwe zou kunnen varen.

Na een paar uur vergapen aan deze rijkdom zijn we via de snelweg verder gereden naar ons hotel in Titusville. Daar hebben we de rest van de middag lekker gerelaxed aan het zwembad.

Vanmorgen waren we al iets later op en zijn we na een ontbijt naar het Kennedy Space Center gegaan. Alhoewel we allebei geen ruimtevaart fans zijn, is het toch mooi om te zien. Naast een IMAX show en een meet-and-greet met een Astronaut hebben we een bustour gedaan over het Space Center. Erg mooi om te zien hoe groot alles is. Ondanks dat het Space Shuttle programma afgelopen is, is men hard bezig met het voorbereiden van KSC om als basis voor allerlei toekomstige ruimte vluchten te dienen.

Hierna zijn we door gereden naar St.Augustine waar we zojuist nog lekker over het strand hebben gelopen. Morgen St.Augustine en Daytona bekijken.

Tot laters!

• 04 September 2014 - 08:13

Petra:

Ziet er weer belovend uit! Geniet lekker samen

• 04 September 2014 - 09:28

Peter De Jonge:

Mooi verslag Sebas. Geniet ervan enne laat ook wat foto's zien.

• 04 September 2014 - 09:29

Opa:

Het ziet er weer heel goed uit jongens.heel veel plezier hè. Opa.