You will get wet! - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu You will get wet! - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

You will get wet!

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

08 September 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Afgelopen donderdag zijn we eerst in het oude centrum van St. Augustine gaan kijken. Dit stadje ziet eruit alsof je zo terug in de koloniale tijd stapt. Hierna zijn we langs de kust naar Daytona Beach gereden. Hier hebben we kort even gekeken bij het circuit van de Daytona 500 race. Toen hebben we de auto weer gepakt en het binnenland van Florida opgezocht, op naar Kissimmee, onze verblijfplaats voor de komende periode.

Vanuit ons hotel gaan we alle Disney en Universal parken bezoeken. Op vrijdag zijn we naar Magic Kingdom geweest. Ik (Sebas) ben inmiddels al een aantal keer naar Disney in Parijs geweest, maar in de US is alles wat groter. Alleen al de weg ernaar toe, zo groots.

De route van de parkeerplaats naar Magic Kingdom begint met een vaartocht over de "Seven Seas Lake" naar de ingang. We hebben hier al een aantal attracties gedaan, zoals de Seven Dwarfs Rollercoaster die pas geopend is. We zijn zelfs op de foto gegaan met een van de Disney prinsessen (we hadden een andere attractie verwacht). 's Avonds zijn we al even naar EPCOT gegaan (een van de andere Disney parken), maar vanwege de regen eerder terug naar het hotel gegaan.

Regen zul je zeggen, ja in de sunshine state kan het soms aardig regenen. De ene dag regent het heel kort en de rest van de dag zonnig, de andere dag begint zonnig maar in de loop van de middag gaat het flink regenen en blijft het regenen.

Op zaterdag zijn we dan maar weer terug gegaan naar EPCOT, het educatieve park van Disney. De hele dag door allerlei attracties bezocht, zoals testtrack, universe of energy of een van de vele landen shows die er zijn. In de loop van de middag barstte de regen los en zijn we even gaan schuilen, ondanks dat waren we toch flink nat, maar met het klimaat in Florida was het zo weer opgedroogd. Helaas hebben we niet alle attracties kunnen doen, later toch nog maar weer terug. Wel de dag afgesloten met mooi vuurwerk en daarna bij de Walmart een pizza gehaald die we in ons appartement hebben afgebakken.

Zondag zijn we naar Animal Kingdom geweest, dit is een dierenpark in combinatie met een attractiepark. Het park is groter qua omvang dan de anderen, maar qua attracties kleiner als de andere, dus eind van de middag hadden we alles wat we wilden doen wel gezien. Toen het weer begon te regenen was de keuze snel gemaakt om terug te gaan naar de auto.

's Avonds nog even naar een van de vele outlet centers gegaan, maar vanwege de heftige regen die er viel hebben we dit bezoek ook maar vroegtijdig afgebroken.

Hopelijk trekt het weer de komende dagen nog een beetje bij, want we hebben nog genoeg te zien en doen de komende dagen.