Een week vol attracties - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu Een week vol attracties - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Sebas en Marlous de Jong / van der Ben - WaarBenJij.nu

Een week vol attracties

Blijf op de hoogte en volg Sebas en Marlous

15 September 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Inmiddels is het alweer een week geleden dat we hier een berichtje gepost hebben, maar we hebben niet stil gezeten.

We zitten nog steeds in Kissimmee en hebben afgelopen week alle disney attractieparken en die van Universal bezocht. Hieronder een korte samenvatting van de afgelopen week.

Op maandag zijn we terug gegaan naar Magic Kingdom. Hier hebben we de attracties gedaan die we eerder niet hadden gedaan. Ondanks de vele gelijkenissen met Disney in Parijs, was het toch wel anders. De dag hebben we afgesloten met het vuurwerk, die hebben we mooi vanaf de boot terug naar de auto kunnen bekijken, een mooi uitzicht.

De dag erop (dinsdag dus ;-)) zijn we naar een waterpark van Disney geweest, erg grappig om mee te maken. Je kon er zelfs snorkelen en naar verluid zwommen er ook (kleine) haaien. Sebas heeft hier niets van gezien, omdat zijn bril niet in de duikbril paste kon hij maar tot 1 meter ver kijken. Hierna zijn we naar Downtown Disney geweest. Hier is de grootste Disney winkel ter wereld. Het is onvoorstelbaar hoeveel spullen ze hier verkopen, maar geen dvd's, wat ik overigens erg vreemd vindt... 's Avonds zijn we nog naar een outlet center geweest, maar het regende weer erg hard, en daar was het niet op voorbereid, aangezien het hier allemaal niet overdekt is.

Op de woensdag zijn we voor de eerste keer naar Universal geweest. Voor dit park hebben we 2 dagen kaartjes. We zijn begonnen in het Universal Studios gebied. Hier zijn allerlei attracties zoals Simpsons, Men in Black, Harry Potter, Despicable Me en Shrek. Veruit het merendeel van de attracties is 3D, soms in combinatie met een achtbaan soms vanuit een soort van bioscoop. Een 3D attracties is wel heel erg bijzonder, je hebt af en toe geen idee meer of het wagentje een duikeling naar beneden maakt of dat de film dat doet. Harry Potterland is geweldig mooi. In het Universal Studios gedeelte is Londen nagebouwd, compleet met de winkelstraat waar de toverspullen gekocht werden door Harry Potter. Ook is er de trein naar Zweinstein (welke in het andere park van Universal is). De treinrit is geweldig, je stapt in een oude stoomtrein, maar de ramen zijn video schermen, het lijkt alsof je echt in de trein naar Zweinstein (Hogwarts) zit. Op de gang hoor je Harry Potter, Hermelijn en Ron en uit het raam zie je gebeurtenissen uit de film voorbij komen (goed dat we die van te voren even bekeken hadden).

Op donderdag zijn we naar de Hollywood Studios van Disney geweest, met onder andere de Tower of Terror en de Rock & Rollercoaster. Helaas voelde Marlous zich niet heel lekker (je kunt dus wel verkouden worden van de airco), dus hebben we de middag rustig aan gedaan.

De dag daarna, de vrijdag, zijn we weer naar Universal geweest voor onze 2e dag. We zijn begonnen in het 2e park, Isle of Adventures, waar we woensdag gebleven waren. Hier zijn we in een waterattractie gegaan, het was een warme dag, maar om vroeg op de dag een nat pak te halen leek ons geen goed plan, dus hadden we de poncho's maar aangetrokken. Ondanks dat waren we toch een beetje nat, maar met het weer in Florida, waren we zo weer droog. Hierna gingen we naar het Jurrasic Park gedeelte. Ook hier was een soort van boottocht door het park. Echter bleken we daar echt goed nat in te worden, terwijl we toen dus geen poncho aan hadden, ach ja... Verder hebben we nog genoten van Zweinstein, erg mooi gemaakt. Verder is Universal wel wat minder als Disney. De attracties zijn eigelijk heel erg hetzelfde, 3D ride of water, de shows zijn verschrikkelijk, wat een slechte acteurs. Maar het kan zijn dat we inmiddels iets te verwend zijn door Disney.

Op zaterdag zijn we rustig begonnen, na 2 weken vakantie moest er gewassen worden dus dat hebben we eerst maar gedaan. Hierna zijn we naar Hollywood Studios geweest en hebben we afgemaakt waar we donderdags waren gebleven. 's avonds afgesloten met een fantastische show van vuurwerk, lichtshow en muziek; Fantasmic!

Vandaag hebben we een soort van afscheidsrondje Disney gedaan, begonnen in Hollywood Studios waar we nog een attracties niet hadden gehad, toen zijn we met een rondvaartboot door het Walt Disney Resort gegaan, onderweg kwamen we langs prachtige hotels en ook bij Disney Boardwalk. Hier hebben we een lekker broodje gegeten en zijn we vervolgens verder met de boot naar EPCOT gegaan, hier nog een attractie gedaan en toen met de monorail naar Magic Kingdom, hier hebben we de dan nog een rondje met de trein gedaan en een attractie. Hierna waren we er echt klaar mee en hebben we de bus gepakt naar Hollywood Studios om onze auto weer op te halen.

Morgen gaan we weer op pad naar de west kust van Florida, dus er zal snel weer een stukje verschijnen.

• 15 September 2014 - 08:14

Petra:

Leuk weer over jullie belevenissen te lezen. Fijne reis verder xxxx